London

Just nu är jag så grymt sugen på att åka tillbaka till London…
Jag kommer liksom aldrig därifrån. Det har varit mitt älsklingsställe på jorden sedan jag var där med min mamma första gången när jag var sex år och jag har återvänt otaliga gånger sedan dess under hela mitt vuxna liv. Ett tag kändes det som att jag hade klippkort på flyget till Stanstead eller Heathrow.
Bara doften av den stan gör mig smått lyrisk och jag älskar att loda runt för mig själv på smågator bakom de stora shoppingstråken, sitta på en uteservering med ett glas vin och bara titta på folk eller sätta mig på en buss som jag inte vet vart den tar mig. Sen finns ju alltid utbudet av shopping, teatrar och fina restauranger som grädde på moset men det är inte det viktigaste utan bara atmosfären, människorna och känslan av småstad fast du vet att du är i en mångmiljonstad egentligen.
Resan med Magda i somras var helt fantastisk och jag bara önskar att jag hade råd att göra om det igen. Snart. Eller vad säger du – Magda? 😉

2 comments on “London

  1. Ja jag skulle göra vad som helst för att åka tillbaka dit snaaaaaaart! Min bästa resa, den slog alla solsemestrar och partyresor med hästlängder, bästa London, varför är det sååå dyyyyrt att åka diiiiit? 😦

Kommentera

