Dagens visa

… är en RIKTIG nostalgilåt! Snowstorm med ”Hon älskar snabbt” som spelades överallt 1980 när jag var tretton år och vi gick på ett disco som hette ”Disco 2000” och tyckte vi var otroligt häftiga och flamsade för alla killar vi för tillfället var djupt förälskade i. Hur som helst ser jag vårt coola disco framför mig och minns en speciell kväll när den här låten spelades gång på gång… 😉
Den här låten har en otroligt avancerad text (eller not…):

Hon tittar mig i ögonen
Och lindar sina armar om min hals
Folk omkring oss tittar på
Men det märker jag inte alls
Hon har väntat och sen länge bestämt sig för det här
Hon kysser mig på halsen med läpparna lätt isär

Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon väntar aldrig för länge med nån enda grej
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon snackar aldrig för mycket om nån enda grej

Nu är det bara hon och jag
Och hon lindar lena armar om min hals
Det här är kärlek för en kväll
Men det rör mig inte alls
Hon säger natten som nu kommer vill jag bara va med dig
Nu är kärleks timmen slagen
Så nu drar vi hem till mig

Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon väntar aldrig för länge med nån enda grej
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon snackar aldrig för mycket om nån enda grej

Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon väntar aldrig för länge med nån enda grej
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon snackar aldrig för mycket om nån enda grej

Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Hon väntar aldrig för länge med nån enda grej
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Nu är kärleks timmen slagen hon tar med mig hem till sig
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Nu är kärleks timmen slagen hon tar med mig hem till sig
Hon älskar snabbt hon älskar mjukt hon älskar mig
Nu är kärleks timmen slagen hon tar med mig hem till sig

Kommentera

