Jag är banne mig ett geni!!!

HA! Äntligen har jag fått till datorn där nere så ungarna kan sitta vid den istället för vid min nyinköpta burk som jag vill ha BARA för mig själv. Det var en massa att installera och fixa och dona, men nu funkar den och virusprogrammet är ordnat så det är bara att tuta och köra! Jag är en jäkel på datorer minsann 😎 Så skönt att slippa höra tjafset här uppe också om vem som suttit längst och vems tur det är osv i all oändlighet.

Var in till jobbet några timmar i förmiddags för jag håller på att lära mig lägga beställningar och det känns som om jag håller på att få kläm på det nu.
Direkt till stallet sen och Nora red Trixi som var SÅÅÅ dryg idag. OK – hon hoppade i söndags och stod igår så hon var kanske lite stel och så, men det ursäktar inte som hon höll på. Hon körde upp huvudet och bara sprang och sprang. Till slut blev jag ganska lack, hoppade upp själv och seeee så fin hon blev då *ooops*
”Nu kommer den tjuriga kärringen – bäst att skärpa sig” tänkte hon bergis och trampade på jättefint och höll nästan ett OK tempo utan att ramla iväg för mycket. Dock sparkade hon bakut ordentligt bara jag nuddade henne med spöet bakom skänkeln – lilla knashäst. Man kommer faktiskt inte undan med vad som helst och eftersom Nora och hon ska åka och träna för Lisbeth i morgon är det ju ganska bra om ponnyskrutten är lite genomriden och mjuk innan dess…
Kul för Nora att åka och träna dressyr 🙂

bloglovin

Kommentera

