Vilken fantastisk dag!

Inte för att det egentligen hänt så stora fantastiska saker utan för att solen skiner och jag mår bra ända in i magen. Kroppen är ett vrak just nu och mina axlar är inte att leka med, men just idag känns det som om det kvittar för allt annat runt om är så bra! Det var länge sen jag kände så faktiskt…
Kom till stallet på morgonen och hade tänkt rida, men det var fullt överallt så jag gick ut till tanten i hagen och detta var vad jag hittade:

Hon var så himla söt där hon låg och sov som en stock i solgasset. Hon drömde nog något för hon småsprang med hovarna och tuggade med munnen. När jag kom så vaknade hon ju såklart, reste sig, sträckte på sig och visade upp hur ren och fin hon var… inte…
Det blev ingen ridning men helrenovering istället så det kanske var bra trots allt. Dessutom tog jag tag i det där med att rycka manen. Sara gillar INTE att man rycker luggen och bakom öronen men ibland måste man ju och ska Daniella kunna knoppa till kommande tävlingar så det kanske vore göra något åt den här frisyren:
Nästan en timme, hundra sara-huvudskakningar, två onda axlar och en suuuur häst senare såg hon ut såhär istället:
*PUH* Äntligen gjort!
Gick lite ute men henne och lät henne beta lite gräs för även en fånghäst kan ju få smaka några små tuggor och redan på söndag flyttar vi ut på betet så då är det ju bra om hon ätit nånting annat än hö. Inte för att hon kommer gå på gräs utan i en skogshage som förra året, men ändå. Tog ut Trixi också och lät henne beta ett tag på gräsbanan, men den lilla knasiga ponnyn skulle ju absolut (ABSOLUT!) beta nära staketet – antar att det gräset var mumsigare – och så lyckades hon ju såklart köra näsan rakt i elstängslet. Hon kastade sig bakåt och glodde på mig ”VAD SJUTTON GÖR DU!?!?!?!?”. Sen var hon så sur på mig att det var lika bra att hon fick gå in till sin kompis i hagen igen. Mig pratade hon inte med över huvud taget utan vände demonstrativt rumpan till när jag släppte henne.

Nu har jag några timmar tills jag ska åka och jobba och eftersom vi har kundklubbsdag idag så kommer det att bli himla kul och mycket folk! Håller på att laga lite middag till kidsen och tänker fortsätta att må så himla bra heeeeela dagen!!! 🙂

bloglovin

4 comments on “Vilken fantastisk dag!

  1. Skön känsla det där att må bra! 🙂
    Tur jag har en arab och en shettis som det inte behöver ryckas man på! 😉

Kommentera

