Kvinnliga chefer

Apropå mitt tidigare inlägg om mode och ytlighet så måste jag säga att jag tycker det är så roligt att mina tjejer håller på med hästar. Inte bara för att jag själv var hästgalen som barn utan för att det ger dem så mycket på så många plan.
Det lär dem att bli självsäkra och starka, att hantera stora djur är inte alltid lätt. Det lär dem att ta ansvar och visa hänsyn, att stå upp för sig själva och fatta egna beslut. De måste vara tydliga och visa girlpower som de kommer att ha glädje av resten av livet.
Att djur har en helande effekt när man mår dåligt är ju bevisat och det är nog inte så dumt ibland när man är tonåring och inte alltid har den mest förstående mamman eller de sjysstaste kompisarna. Då är en häst det bästa i världen…
Dessutom hittade jag den HÄR artikeln i tidningen Expressen som bevisar att det jag sagt är rätt och riktigt.

bloglovin

Kommentera

