Sista litet finlir

Hela eftermiddagen har tillbringats i Algutsboda med att förbereda inför morgondagen. Jag och Nora tog Sara och Trixi med oss en liten sväng i skogen så att Nora skulle få känna på den lilla röda och det var inga som helst problem. Vi klättrade lite i backen och skrittade bara. Väl tillbaka i paddocken gav Sara mig fingret i stort sett och till slut sa Daniella (som bara stått bredvid och tittat och inte var sugen på att rida idag): Mamma, jag kan rida om du vill…? Tack – jag förstår hinten om man säger… 8) Så fort hon satt upp så fick vi en helt annan häst. Undrar alltid hur det går till???
Nora och Trixi har verkligen hittat knapparna till varandra och Trixan var lika fin idag som härom dagen när det dressyrades. Mjuk och härlig och lyhörd, men hon tycker det är lite jobbigare i vänster varv och mjuknar inte lika lätt där, men det går. Vi ville egentligen bara att Nora skulle få rida lite så att hon visste att Trixan lyssnade på henne och eftersom det var typ 23 grader varmt så orkade vi inte så länge.
Då var det raka vägen in i spolspiltan för man måste ju bada så man blir fin tills i morgon. Förra gången jag badade henne hade vi ett världskrig going – denna gång var hon riktigt medgörlig faktiskt 🙂 Inga utbrott och inga direkta dumheter, bara lite meningsskiljaktligheter (jösses vilket långt ord!) som gick att lösa. Jag fick till och med tvätta henne på huvudet vilket inte var att tänka på förra gången.
Jag hade som plan att låta hästarna stå inne i natt för de blir ganska trötta av att gå ute dygnet runt, men efter att ha svampat av Sara och sen sett hur hon såg ut när hon rullat sig inne i boxen så tänkte jag om. Hon var helt KOLSVART så jag fick ställa mig och bada henne också. Det hade slutat med att jag fått stå och schamponera Trixi i morgon bitti kl 6 eller nåt och så roligt är det INTE att bada liten röd ponny (eller stor vit för den delen). De fick gå upp i sin fina skogshage för övernattning istället.

Knäppte en massa bilder, men som vanligt var det väl ungefär 4 av 45 som blev något att spara över huvud taget och inte ett enda på Sara – hon såg ut som en gammal älg på allihop 😉

bloglovin

Kommentera

