Ja, vad ska man säga…? :-)

Det här var två morgontrötta damer som mötte oss i hagen klockan sju i morse

Nora och Trixi tävlade idag på NFK i lokal ponnyhoppning och de skulle starta 60 + 70 cm.
Vi lastade halv 8 i morse och solen sken och allt var hur bra som helst. Trixan var fantastisk på framridningen och Nora var nöjd och glad. Första rundan gick galant – inga som helst problem. Nora tyckte att den lilla röda var helt kontrollerbar och hade ett bra tempo och de kom ut med en grön/vit rosett.
Det var lite kul för det stod en annan mamma vid mig längs staketet och hon tittade på Trixi och puttade på mig och pekade: ”Har du sett vilken liten söt häst? Vilken färg! Jag tror aldrig jag sett en sån otroligt vacker fux!” *HAHAHA* jag kunde inte annat än att sträcka på mig och säga att det var vår häst – vilket hon inte visste. Känns ju bra, men så är hon ju typ den rödaste och blankaste ponny jag nånsin sett. Hon verkligen glänser som koppar i solen.
Här kommer första klassen – filmad av mig som inte kunde hålla kameran stilla alls eftersom det stod folk och trängdes bredvid mig.




Det var många hästar mellan första och andra klassen så Trixan fick vila lite i transporten – hade ju kunnat ställa in henne i sin box men då hade hon rullat sig i torven direkt. Jag känner henne vid det här laget 🙂

Så red Nora fram för sista rundan och det gick jättebra. Hon hoppade bara ett par små hinder på framhoppningen för att inte trötta ut Trixi för det var ju så himla varmt, men hon kändes fin på alla sätt.
De startade och första hindret gick utan problem, men vid andra kom de lite i otakt, Trixan hoppade lite för rakt upp så det blev obalans och Nora druttade av. Trixi stannade och tittade till henne, men Nora hade slagit sig ganska illa i ena handen som hon tagit emot sig med, så det var bara att sätta in Trixi i sin box och dra iväg till akuten så de fick röntga och se om det var något att bry sig i. Det var det ju såklart… En spricka i benet i underarmen, så nu går hon med gips de närmaste tre veckorna 😦 Det känns ändå bra att vi definitivt kan säga att det varken var Noras eller Trixis fel – de bara kom lite i obalans och sånt händer ju både nu och då.
Det som ändå är så HIMLA skönt är att Nora har sån otrolig kämparanda! Hon var jättenöjd med sin första runda och såg liksom inte så mycket det som hände sen utan fokuserade på det som gått bra och det är ju guld värt. Hon var inte nerslagen på något sätt utan ville helst åka till stallet direkt och rida klart. ”Jag älskar ju Trixi så mycket och måste åka dit och tala om för henne att det inte var hennes fel”. Hon säger att hon i alla fall ska skritta trots gipset för att inte åka till stallet alls finns inte i hennes värld. Jag sa åt henne att hon inte behövde sitta som funktionär i morgon hela dagen på tävlingen, men hon tittade på mig som om jag inte var klok! ”Det är väl klart att jag ska – jag har ju bara lite gips!”. HÄRLIGT med såna ungar som inte ser problemen utan bara ser sätt att lösa dem och vill komma igen och komma igen hela tiden. Fast hon är lite knasig den ungen som väljer röd linda på gipset för att matcha sin röda häst… 😉
Jag är så STOLT över min Norpa! Och vår Trixa!
Det är lokalhoppning den 28/8 hos oss igen och då är de givna för då är det revanch som gäller!!! 8)


bloglovin

7 comments on “Ja, vad ska man säga…? :-)

  1. Vilka fina bilder.. Ja man kan ha otur ibland.. Mysan har både brutit armen, fingret och axeln i samband med ridning.. axeln var väl värst och det hände när hon gick omkull med sin d-ponny förra sommaren men hon är tillbaka på banan igen..

  2. SV: tack 🙂

    det ser jätte fint ut, vad duktiga dom är!
    Tråkigt med avtrillningen men skönt att hon inte blev rädd 🙂

  3. Jag fortsätter att lovorda det fantastiska ekipaget – jag förstår mer än väl att du är stolt över dom =)

    Tur i oturen att det inte blev värre med skadan efter avramlingen, hon verkar vara en liten tuffing din dotter !

  4. Skönt att det inte blev värre!
    Grattis till dem för den fina första ritt de gjorde, tur att det är en tuff dam du har!
    Jätte härliga kort på dem när de hoppar.

Kommentera

