Lite ändringar i planerna :-)

Vi var ute vid betet i dag – Daniella och jag – och tog en sväng i skogen med Sara och Trixi tillsammans. Jättehärligt! Att jag för en gångs skull får rida och inte bara gå med 🙂 Jag tog Sara och Daniella fick gå först med Trixan och det funkade bra. Hon är ju så cool den där lilla röda så Sara kan bara slappna av och hänga på och det är rätt skönt att inte behöva fundera på om hon ska hitta en massa farligheter och skicka av mig 😦 Det finns såååå mycket läbbiga saker i skogen ska ni veta!
Vi gick ner till ridbanan efteråt och Daniella red lite dressyr med Trixi och vi kom fram till att hon ska tävla henne på lokaldressyren på söndag istället för Sara för jag är inte helt säker på att Sara är helt ok. Hon känns inte helt ren i traven, men jag vet inte om det är för att hon börjar få långa tår (hovslagaren kommer denna veckan) eller om det är något annat. Ibland blir hon lite knackig sista dagarna innan hon ska skos, men jag vågar inte chansa på att vi står utan häst på söndag så nu är det fixat att det blir Trixi och Daniella som tävlar. De kör en LB:1 och på torsdag åker vi till Lisbeth och tränar. De har aldrig varit där ihop så det kan ju bli en upplevelse, men kan vara bra att ha gjort innan man tävlar 😉
Här kommer lite bilder från dagens pass:

bloglovin

4 comments on “Lite ändringar i planerna :-)

Kommentera

