ICA, ICA – vad tänker ni med?

Jag är en sån som inte bryr mig så mycket om reklam jag får i brevlådan. Jag brukar kika igenom det lite förstrött och sen lägga det i pappersinsamlingen och förundras över hur otroligt mycket papper de delar ut som jag inte bett om.
I söndags fick jag ICAs veckoreklam – ni vet ett sånt där stort blad som blir som en dagstidning när man viker ute det. Det låg i en bunt med en massa annat, oadresserat som jag inte ens orkade titta på. Gissa om jag blev förvånad över att idag få exakt samma reklamblad IGEN men denna gång adresserat till mig personligen. De skickar alltså ut det både oadresserat OCH adresserat så jag (och säkert alla andra hushåll som nån gång kommit nära ett ICA-kort) måste kasta det två gånger! Är inte det slöseri med resurser??? Naturligtvis är det väl för att ingen ska kunna undgå reklamen även om man skrivit ”Reklam Nej Tack” på brevlådan, men ändå…
På mig har det mest den effekten att jag blir irriterad.
Samma sak som med den riktade reklamen med erbjudanden om sånt jag brukar köpa på Maxi. De har ju järnkoll på att vi köper Nutella, köttbullar, risgrynsgröt och chokladkakor och det känns lite skrämmande faktiskt att de vet exakt hur våra inköp ser ut. Det får mig inte att vilja använda mitt kort mer utan snarare mindre. Undrar om det var den effekten de ville uppnå….?

bloglovin

2 comments on “ICA, ICA – vad tänker ni med?

  1. Tyvärr handlar jag inte tillräckligt på ICA längre för att få dessa erbjudanden, men generellt blir jag på dåligt humör när jag får reklam som t ex börjar med Hej xxx, har du sett vårt erbjudande… etc
    Tacka vet jag CityGross men det finns ju inte överallt..

Kommentera

