Nya dojjor och frisyrer!

Hovslagaren var hos oss idag och skodde både Sara och Trixi. Trixan hade en bra dag och stod så snällt hela tiden medan Sara var tjurigare och trampade runt. Skönt att ha det gjort i alla fall! Han är så bra vår snälla, duktiga hovis som alltid kommer och fixar när man har tappskor eller problem av något slag. Nu hade han skor med sig till Trixi utan broddhål som jag ju vill ha för gräsbrodd, och sa att om vi ska ut och tävla och behöver som kommer han och skor om henne med nya dojjor utan kostnad. Bara en sån sak!
Medan han skodde Sara stod jag och funderade på vad jag skulle göra med Trixis man till söndagens tävling. Att knoppa finns inte på kartan med allt det håret så jag stor och experimenterade en stund och till slut såg hon ut såhär:


Inte så lätt att ta bra bilder med mobilen inomhus i dålig belysning, men ni förstår principen – alltså åt ardennerfläta-hållet till. Tog henne två sekunder att gnugga bort när hon kom in i boxen, men det var snyggt medan det varade 🙂

bloglovin

6 comments on “Nya dojjor och frisyrer!

  1. Det går visst att knoppa!! Du kanske får rycka manen lite innan men, tro mig, jag har knoppat ett gotlandsruss med en enorm man inför många dressyrtävlingar och han blev fin.. men om du inte känner för det så blev flätan också fin!!

  2. Kanonfint med flätan tycker jag!
    Jag har aldrig haft en fånghäst tidigare, inte ens på ponnytiden. Så jag har fått läsa mig till massor! Och har förstått att det kommer bli mkt pyssel i sommar! Men huvudsaken är att jag kan börja rida igen.

Kommentera

