*puh*

Luften har gått ur mig. Jag känner mig helt slut.
Vi skrev kontrakt på huset idag – snabba ryck där – och vi har liksom gått på helspänn de senaste dagarna och dessutom städat som besatta så nu när allt är klart känner jag mig som ett ursketet äpplamos som min mormor brukade säga.
Besiktning av nya huset + vårt hus på tisdag och då (först då) blir det nya huset helt vårt, men det har ju en besiktning som bara är två år gammal som var klockren så det ska ju inte vara några problem. Vi fick välja om vi skulle besiktiga om och det hade kanske inte behövts, men de pengarna det kostar känns som småpotatis i det stora hela så det är definitivt värt det. Fast jag tror att hon vi köper av blev lite stött för att jag absolut ville besiktiga… kändes så… lite…
Hur som helst – vi får med den STORA klätterställningen (sån som man har på dagis) i trädgården (jag tjatade mig till den trots att de hade lovat bort den till en granne 🙂 ) och dessutom tänkte de lämna kvar en del möbler, en platt-TV, en filmduk med projektor (S dreglade när han såg det) och lite annat som vi funderar på att köpa av dem. Ska åka och kika på torsdag.
KÄNNS SÅ BRA!!!!!!!!!!! Huset är underbart och det kommer att bli KANON!
Känner redan att jag kommer trivas där.
Lite kul är att mäklaren var den som både sålde vårt förra hus, S.’s hus före det, det hus vi bor i nu och så detta. Vi är typ kompisar vid det här laget. Väldigt trevlig (iofs hans jobb att vara trevlig och med tanke på mäklararvodet så vore det väl tusan om han inte var det…) och pratbar som fixar och duttar för att allt ska gå så smidigt som möjligt.
Tack ERA för det! 🙂

bloglovin

4 comments on “*puh*

  1. Grattis till det nya huset! Och vilken fin blogg du har, med så vackra hästbilder att jag minns när jag var yngre och hästtokig.

  2. Tack för ditt besök hos mig. Jag ser att du gillar hästar. SÅ BRA det gör jag med. Grattis till det nya huset. Härligt med nytt som man trivs med. jag läste att du upplevde det som om hon som köper det verkar lite sur för att ni vill besiktiga. Men det behöver ni ju inte bry er om. Bäst är att besiktiga så man vet att allt r ok.

    Ha en bra dag
    Kram
    /Susanne

Kommentera

