Gulle er!

Jag fyller år i morgon och när jag jobbade idag så fick jag världens finaste present av mina gulligaste gulligaste ”jobbtjejer” som Emilia säger. De vet att jag har taskigt med pengar för tillfället och totalt köpstopp vad gäller onödiga saker/kläder/roliga prylar till mig själv så jag fick ett presentkort på min favoritaffär där de säljer en massa härliga underbara Odd Molly-plagg som jag vill vill vill köpa men inte har råd med.
Jag är verkligen jätteglad och bara lääääängtar tills det blir vardag igen så jag kan åka till stan och välja ut något riktigt vackert bara till mig själv. Tyvärr prioriterar jag sällan mig själv – det blir inte så när man har ungar och ponnyskruttar så då känns det extra lyxigt.
TACK tjejer – ni är BÄST!!!

I övrigt kan jag säga att man inte ska åka till Maxi och storhandla dagen före midsommarafton. No way! Och absolut inte till bolaget. Jag har idag gjort båda och det var ett misstag – helt klart. Så himla mycket folk! Varför handlar alla idag??? Ska jag säga, men jag har ju en ursäkt för jag har ju haft fullt upp 🙂

Tårtan tills i morgon har jag förberett idag också. Jag har kokat hemgjord lemon curd (ljuuuuuvlig) och gjort marängbotten som nu står i ugnen tills i morgon bitti för det ska bli en Pavlovatårta – dvs en tjock marängbotten och uppe på den ett lager lemon curd, sen grädde och sist ett berg av färska jordgubbar. Sist av allt lite mandelspån på toppen. FATTA hur gott det är!!!! HÄR kommer receptet – missa inte!!! Det är väl inte originalet egentligen med lemon curd i, men jag tycker att det blir så gott med den lite syrliga brytningen mot den söta marängen, så det kommer att bli helt fantastiskt gott!
Så – alla som tänker komma med presenter i morgon – det är vad som bjuds 🙂

bloglovin

6 comments on “Gulle er!

  1. Hurra hurra hurra hurra.

    Grattis på födelsedagen och ha en härlig midsommar.

    Tårtan låter ljuvlig. Måste testas nån gång. Pavlova är GOTT!

    Bra present du fick. OddMolly är ….mycket snygga kläder. Tycker jag.

    Kram
    /Susanne

Kommentera

