Städa städa varje fredag…

…fast det är ju lördag idag men ändå.
Har ägnat hela dagen åt att röja ur garderober. Vi har en oändlig massa garderober och där samlas ju en viss mängd skräp hela tiden som man ju egentligen borde kasta men som det är lättare att bara slänga in där. Nu är ALLT det borta! Jag har fyllt 7 sopsäckar till brädden med sånt jag inte tänker ta med mig när vi flyttar och det känns så himla bra!!! Man måste inte spara på allt faktiskt! När jag väl kommit igång går inget säkert och jag kommer med största säkerhet ångra vissa grejor jag slängt, men det tar jag ingen hänsyn till nu. UT ska det för jag vägrar flytta med en massa saker jag inte ens kommer packa upp i nya huset för att jag inte behöver dem.
Så det är bara att packa hästtransporten full igen och köra till tippen.

Längtar ut till hästarna nu. Var där i torsdags (tror jag det var) och vi red i skogen och nu – efter att ha städat hela dagen – skulle det vara den ultimata avkopplingen, men jag har inte varken ork eller tid idag.
I morgon hinner jag inte heller för vi måste åka och köpa en spis. Kul att göra det lagom tills man flyttar, men man kan inte överlåta en spis där en platta inte funkar och som bränner snett i ugnen… Fast visst känns det lite surt.

Snart får jag middag för Daniella är så snäll och står och gör köttfärssås och spaghetti. Vet inte vad som flugit i henne – hon lagar inte mat annars. Nånsin. Ever. Undrar vad hon vill ha nu… 😉

Slänger in en helt random bild bara för att lätta upp lite 🙂
Bästa Trixi och Nora på hoppträning. Hindret ligger på 80 cm och jag håller andan 🙂

bloglovin

4 comments on “Städa städa varje fredag…

  1. Jag har nyligen gått igenom massor sen jag flyttade sist. Som bara finns och tar plats. Skulle kunna rensa ännu mer. Ut med det bara så tänkte jag med. Fin bild och fin höst. Nu blir jag sugen på att rida snart. LÄNGESEN! För länge!

    Jag är lång, så lämpligt för mig är stora hästar. Måste ta tag i det där till hösten på nåt vis!

    Kram
    /Susanne

Kommentera

