Winnerbäck i Linköping och Lundell i Göteborg

Gissa om vi ska till Linköping nästa torsdag för att se Lars Winnerbäck på turnépremiären på Stångebro! Det hör liksom till att se minst en Winnerbäck-konsert varje sommar och eftersom Stefan tycker att det är blaha-blaha, så brukar jag och Magda gå istället.
Det är sommar och glada människor och alltid lite speciellt att gå just i Linköping där stämningen brukar vara närmare 200% kärlek till denna rödhåriga fd linköpingsbo.
Nu släpper han DVD och singel också lagom tills dess så jag vet vad mina pengar som jag inte har kommer att gå till den 8 juli 🙂

Annars är det ju tradition att varje år se minst två-tre Ulf Lundell-konserter och av dem måste Skansen vara en. I år blir det lite ändringar. För det första spelar han inte på Skansen utan på Grönan (hade kunnat tänka mig det med) och så är jag med Nora på ridläger då, vilket inte var så poppis här hemma eftersom man inte bara bryter en måååångårig tradition utan väldigt goda skäl (jag tyckte att ett ridläger var det, men vi var inte helt överens här…). Vi fick alltså tänka om och nu blir det så att vi åker till Göteborg istället och går på konserten på Trädgårdsföreningen, bor två nätter på hotell och turistar vilket inte behöver vara sämre alls. Vi åker dagen efter lägret så det blir till att stressa hem med hästarna och sen packa och dra.
Det är hör till att man alltid har pick-nick med sig med baguetter och en flaska rött som man äter i gröngräset tillsammans med en massa andra pick-nickare (varför har det blivit så på nästan alla Uffe-konserter?) och bara njuter av sommarkvällen fram till konserten.
UNDERBART!!!

bloglovin

3 comments on “Winnerbäck i Linköping och Lundell i Göteborg

  1. Jag hyser en slags hatkärlek till Uffe L. En del av mig anser honom endast vara en gammal, gubbsjuk galning medan en annan del bara äääälskar ”Hon gör mig galen”, ”Danielas hus”, ”Skyll på stjärnorna” och ”Rom i regnet”. 🙂

  2. Winnerbäck är skön! Såg honom för många år sen på Göteborgskalaset men har sen missat allt som har med honom att göra… Twilight i all sin ära men det är nog mest att jag ”försöker” hänga med så att vi får ett gemensamt intresse 🙂 Sen är ju hunken Taylor en fröjd för ögonen, varg eller ej HAHAHA

  3. Sv: tack så mycke, de är min syrra som har målat den 🙂
    Och till ridbyxorna: Jag tycker att dom är helt normala i storlekarna, och dessutom stretchiga, jag tror att det finns en måttabell som stämmer rätt bra ^^

Kommentera

