Värme, varmt, varmast…

Det är för varmt idag. Jag hatar när det är över 25 grader så det kändes helt ok att åka och jobba hela dagen idag. Vi hade det svalt och skönt, dock utan så många kunder eftersom hela centrat var tomt. Alla semesterfirare har väl dragit ut på landet antar jag… de var inte hos mig i alla fall.
Emilia sitter just nu i trädgården iförd fleece-morgonrock (hon måste väl svettas floder) och har pick-nick för sig själv. Ingen av hennes systrar vill pick-nicka med henne och jag vägrar gå ut. Jag ställer upp om hon kommer in men det vill hon inte.

Ikväll vill jag inte laga middag, så det blir nog något soppaktigt kanske… med knäckemacka till… eller nåt…
Man blir liksom inte hungrig när det är så varmt. Egentligen skulle jag vilja ha en stor sallad med massor av fetaost och vattenmelon i, men jag har nästan inget i kylen så det får bli i morgon när jag har varit och storhandlat. Måste göra det nu fast jag tycker att det är bland det tristaste som finns…
Fast det blir så fruktansvärt dyrt att småhandla på Hemköp här i Lindö när man är så många i familjen som vi är. Så nu ska jag ta mig i kragen och skriva en inköpslista.

Under tiden sitter jag och toklyssnar på Winnerbäcks nya singel ”Från kylan in i värmen”. Biljetterna är köpta och uthämtade och vi ser fram emot torsdag… 😉

bloglovin

One comment on “Värme, varmt, varmast…

Kommentera

