Hej vad det går!!!

Åkte ut till betet med Annje igår kväll för vi tänkte ta en tur i skogen med Trixi och Sara. Det går ju inte att rida på dagen men när vi kom dit strax före sju hade det mulnat på och det var riktigt skönt även om regnet (det efterlängtade regnet) hängde i luften.
Jag tog Trixan och Annje ville ha Sara (knasiga människa – den tanten kan vara riktigt tossig emellanåt, speciellt när hon vilat i en vecka som nu och bara gått och strosat runt på semester 🙂 ) och vi gav oss av upp för den lååååånga klätterbacken – den suger verkligen i alla muskler i hela kroppen – och vidare på lilla skogsstigen för att så småningom komma till galoppvägen där vi tänkte ta en liten sansad galopp.
Skogen var full av djur och vi såg både rådjur och fasan. En fasan sprang före oss på stigen hur länge som helst – den kunde liksom inte vika av och hästarna (i alla fall Trixi som gick först) hade full fokus på vad den gjorde.
När vi kom fram till lilla vägen så travade vi den först åt ena hållet för det KAN ju ha dykt upp någon ny farlig stubbe eller gran sedan sist som man inte vill ha ett tvärstopp på i full galopp 😉
Så vände vi och galopperade tillbaka. JÄKLAR vad det gick! Trixi tyckte det var så himla roligt och eftersom hon var helt kontrollerbar så bara ställde jag mig upp i sadeln och lät henne bestämma takten. Hon drog järnet och det var banne mig så det svischade om öronen. Sara var inte sämre – hon körde sitt eget race bakom oss och efteråt fick jag höra att hon tagit bettet och bara dragit efter oss. Ibland hjälper det inte ens att betsla upp i skogen *HAHAHA* Jag rider henne på ett rakt pelham i skogen för att hon ibland får för sig att bestämma takten själv – speciellt när det är andra hästar med. Då har man lite mera koll i alla fall. Ibland.
Det var två flåsande ponnyskruttor som skrittade hemåt sen, men Trixi ville gärna dra en vända till och var ganska uppe i varv.
Det är klart att det var skönt för dem att få sträcka ut ordentligt efter så många dagars vila i hettan.
När vi vänt tillbaka kom regnet. Äntligen!!! Det verkligen spöregnade så vi blev snabbt genomblöta men det gjorde ingenting för det var ju fortfarande varmt. Trixan blev lite extra peppad av allt vatten och gick på tåspetsarna hela vägen.
Tack Annje för att du ställer upp och rider tanten emellanåt när jag inte kan motionera två samtidigt!!! 🙂

Idag ska jag jobba på eftermiddagen men först blir det nog till att gå och ta hand om min kropp som inte är så samarbetsvillig just idag. Väderomslag säger jag bara… sol, regn, sol igen… inte bra.
Så ett par små piller och sen en stund i solstolen med min braiga bok innan jag går och duschar och gör mig jobbfin!

bloglovin

6 comments on “Hej vad det går!!!

  1. Ja fyy, jag blir så himla rädd varje gång men hade turen med mig idag iaf 🙂 .. Okej härligt för hästarna med lite semester 😉

  2. Låter som en härlig ritt. Jaså de är såna så de zommar vägen och är lite skrajsna för om nåt nytt dyker upp. Näee sånt vill man inte flyga av i om man är i galopp. Tvärnitande hästar:)

    SÅ SÖT hon är.

    NU blir jag så sugen på att rida. MYCKET.

    Snygg header

    Kram
    /Susanne

Kommentera

