Mina duktiga duktiga tjejer!

Eftersom denna dagen inte blev som jag hade tänkt mig alls (pga flera olika orsaker) så åkte jag och tjejerna till stallet och gjorde oss ingen brådska alls. De red igenom sina hästar ordentligt och de har ju blivit så himla duktiga!!! Dressyrträningarna med Lisbeth under våren har verkligen givit resultat så då känns det ju som om det var värt att sitta och skjutsa hit och dit flera gånger i veckan.
Igår skällde jag på Nora hela passet för att hon flaxade så dant med sina skänklar. Hon är inget nybörjarbarn längre och ska inte ha några problem med att hålla dem stilla så jag vet inte vad hon pysslade med. Nu börjar hon ju prata lite om att kanske tävla lite dressyr vid sidan om hoppningen och då måste hon ju rida med sporrar, vilket hon inte fått göra hittills. Därför tog vi fram Daniellas första, runda sporrar och DÅ plötsligt fick hon skänklar som låg där de skulle, stilla och bra, och dessutom låååånga dressyrben (hon som gärna drar upp knäna lite annars). Då blev hon ju tvungen att tänka på sina ben för hon är ju så rädd att göra illa Trixan (inte för att det går med de sporrarna men ändå 😉 ) så hon plötsligt gjorde allt jag bad henne om igår och då gick hennes lilla röda ponnyskrutta SUPER också. Redan från början. Nora var såååå lycklig!
Sara var trött idag – under framridningen var hon gräslig – men sen vaknade hon till och gick riktigt bra. Från och med i morgon ska båda få sova inne tills ridlägret så de får vila lite och det blir nog skönt för dem.

Jobbigt idag sa SaraConnemara

Tjoho vad det gick bra idag!!!!! 🙂

bloglovin

One comment on “Mina duktiga duktiga tjejer!

Kommentera

