Regn regn regn…

När jag jobbat klart idag skulle vi ha åkt och ridit i skogen – Nora och jag men det regnar bara för mycket. Spöregnar. Ösregnar. Blåser. Ingen lust så vi bangade. Åkte ut i alla fall och tog in hästarna som nu ska få sova inne några nätter och de såg ut som om de tyckte det var skönt att komma in och äta och värma sig lite för de var duktigt blöta när vi kom upp till hagen.
Så nu ligger de nog och sussar gott i spånet och bara har det bra, får kvällshöet serverat och kan äta i lugn och ro utan att Trixi måste kasta i sig allas höhögar samtidigt och slipper bli blöta.
Jobbar i morgon mellan 12 och 16 (söndagstider ju) och sen åker jag och Daniella ut och hoppas att det är bättre väder för då ska det bli en skogsrunda i alla fall.
Lilla Trixi en dag när det inte var fullt så blött

bloglovin

3 comments on “Regn regn regn…

  1. Vilken fin häst! Åh, vad jag saknar att vara i ett stall och ge mig ut och rida…. Inte för att jag varit hästtjej eller så, men tillräckligt mycket har jag ridit och varit bland hästar för att känna saknad och längtan, så här många år senare.

  2. Hej, såg att du varit inne på min blogg så jag var tvungen att kolla in din 🙂
    Lättsam och intressant läsning ..kommer kolla in här fler gånger 🙂
    Maria G

Kommentera

