Än åker vi hit och än åker vi dit…

Helt random bild på Sara bara för att lätta upp lite 🙂

Det är ett himla rännande på oss – hela familjen Sandberg. I alla fall på den hästiga delen av familjen. Vi flänger och far än hit och än dit och aldrig är vi hemma känns det som.
Idag åkte vi tidigt ut till betet för att lasta in Sara och alla hennes grejor och skjutsa ut henne till Jennifer i Linghem. Det småregnade och tanten var inte helt samarbetsvillig när det gällde lastningen (som oftast) men med lite övertalning så gick hon in i alla fall och vi drog iväg. Det är sisådär kul att ligga i 80 på motorvägen och bli omkörd av hela världen men jag försöker faktiskt vara hyfsat laglydig för det blir så himla dyrt om man åker dit. Dessutom finns det nog en baktanke med att man inte ska ligga i 130 med släp innehållande ponny…
När vi kommit fram och lastat av åkte vi vidare mot Linköping och gick in på Net on Net med morsans dator som inte funkat sedan vi köpte den. Den funkar med allt förutom att den inte kopplar upp mot internet och det är ju lite märkligt… Och rätt viktigt… Jag har pratat med Telia supporten minst 5-6 gånger och de har provat ALLT och till med skickat ut en lite gubbe som inte heller kunde lösa det utan kom med de mest märkliga förklaringar till att det inte funkade. Dock funkade den klockrent hos Net on Net såklart… Shit också – vore lättare om man hittat nåt uppenbart fel liksom.
Detta har tagit två månader och så kliver jag in här och får ett förslag direkt på att sätta en trådlös router på mitten mellan datorn och modemet och visst funkade det!!! Inte förstår jag varför men det funkar och det är huvudsaken. INGEN på Telia har ens föreslagit det utan bara hävdat att det minsann ICKE är något fel på internetuppkopplingen utan på datorn. Obviously not säger jag bara. Det måste ju vara uppkopplingen för annars skulle det ju funkat utan routern? Och det skulle inte funkat när jag hade datorn hemma hos mig för att prova. Jag fattar inte, men måste ringa upp Telia och tala om att den löst sig och få deras förklaring till hur det gick till. Nån dag när jag orkar sitta en timme i telefonkö ska jag göra det 🙂
Vi passade på att äta lunch i Linköping också – Nora och Emilia och jag och visst borde vi åkt till stallet igen och packat allt i bilen inför i morgon så vi inte behöver åka så himla tidigt, men vi ORKADE bara inte.
Jag har en huvudvärk större än Småland och vill bara slänga mig i soffan och sen sussa tidigt för nu är det ridläger som gäller i fyra dagar så jag kan nog behöva vila upp mig och ladda 😉
Nu har jag flängt färdigt för idag… *zzzzzzzzzzzzzzzzz*

bloglovin

2 comments on “Än åker vi hit och än åker vi dit…

  1. Hej!

    Mitt namn är Anton Agermark och jag arbetar på Telias Kundservice. Det är å ena sidan skönt att läsa att din mammas Internetuppkoppling nu fungerar men å andra sidan oroande att läsa ingen av mina kollegor på vår supportavdelning kunnat hjälpa er med ett till synes enkelt ärende. Om du vill komma i kontakt med mig får du gärna kontakta mig via länken nedan så kan jag kika närmare på ert ärende hos oss.

    Med vänlig hälsning

    Anton Agermark, Telia Kundservice
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

  2. Ping: Telia i all ära… «

Kommentera

