Dag två

Andra dagen på lägret bjöd på dressyrpass på morgonen och det märktes att Sara hade träningsvärk sedan igår… Hon har som sagt inte gått i paddock under ordnade förhållanden på hela sommaren så det är klart att det känns. Men hon gjorde sitt bästa så jag ska inte klaga.
På eftermiddagen var vi ute i skogen i en och en halv timme och strosade runt med de andra. Några små galoppvändor blev det också och det tände tanten på. När vi skulle fatta första galoppen halvreste hon sig och slängde sig iväg så jag fick hojta till täten att stanna för såååå kul ska vi inte ha det. Det brukar sluta med att hon drar förbi hela ledet och jag har ingen önskan om att absolut ligga först.
Jag är trött och slut i huvudet så jag slänger in ett par sommarbilder på pållarna bara. Skitiga ungar är glada ungar heter det ju. Undrar om det gäller samma sak för ponnyskruttor för då har jag de gladaste hästarna i hela Östergötland! 🙂

I morgon har jag att göra som det ser ut…
Då är det bomövning och hoppning som gäller. Trixan tycker säkert det är kul medan Sara kommer stöna och säga ”ska du ta livet av mig eller???”.
Dessutom kommer vi att grilla på kvällen och sedan ligga över på höskullen med ungarna så vi hoppas på att det inte kommer för många spöken… 😉

bloglovin

3 comments on “Dag två

  1. Vilka sötnosar!:-) Vad kul att hitta en blogg som bla.handlar om en connemara-häst/ponny (!?). Jag har gått och blivit ägare till en connemarakorsning utöver min 1-åriga PRE tjej…så det är kul att se lite vad man har att vänta. Kunde bara inte tacka nej till ett bra erbjudande när jag haft hand om henne, och hennes mamma, sedan hon var 3 månader. Men verkar vara en trevlig ras. Trevlig blogg & fina bilder.

Kommentera

