Härliga små hästar

Emilia och Nora var ute vid betet och red på Unni och Vickevira – småshettisarna – och jag gick med på skogspromenad. Emilia börjar bli så duktig nu och hon galopperade över hela ängen (med mig i grimskaftet visserligen, men ändå) och var SÅÅÅ lycklig och stolt efteråt. Det är verkligen guld att kunna låna småhästarna för det ger en helt annan trygghet för henne att lära sig rida själv i skogen än att bara gå runt i en paddock på ponnyer som är vana att gå på led. Här kan man hamna var som helst om man inte styr noga 🙂

På kvällen var Daniella och red höstens första ridlektion på NFK. Hon red Safyra som är en härlig C-ponny av cobmodell som verkligen är underbar när man får till det och det fick hon idag. Det gick så himla bra och det var synd att jag hade fel kamera med mig för jag kunde inte ta några bilder utan blixt i ridhuset (det spöregnade så de gick in). Det var en väldans nöjd och svettig tjej som hoppade av efteråt.

Nu ska vi natta Emilia – god natt!

bloglovin

Kommentera

