Mia Skäringer

Just nu läser jag Mia Skäringers bok ”Dyngkåt och hur helig som helst” som är en samling utvalda krönikor som hon tidigare publicerat i tidningen Mama, samt utdrag ur hennes blogg på nätet.
Jag formligen äääälskar ”Mia och Klara” (tillsammans med Klara Zimmergren) för de är så klockrena och när jag läser Mias texter blir jag ibland lite förvånad över att den Mia man ser på humor-TV inte alltid är den man får se när hon skriver. Hon vågar skriva om vardagen som mamma med ständigt dåligt samvete, om sin uppväxt med alkoholiserad pappa och sin egen självdestruktivitet. Hon skriver verkligen med hjärtat i handen – så utlämnande att man skrattar och gråter lika mycket.
Av någon anledning vill inte bloggen just nu visa Youtube-klipp, men jag sliter på att det ska komma för det finns ju så mycket bra med henne. Både roligt och allvarligt. Värt att vänta på… 😉

bloglovin

5 comments on “Mia Skäringer

  1. Tack för supporten!! Jo det kändes lite väl trist utan alla mina vänner på bloggen!!
    Den boken skulle jag vilja läsa – får nog ut och leta upp den..
    Kram

  2. Ping: Dagens visa – Mia Skäringer (igen) «

Kommentera

