En underbar dag!!!

Igår var Jennifer som ägde Sara innan mig med ut till betet och vi tog en rejäl sväng i skogen. Hon på Sara (såklart – det är ju hennes gamla häst) och jag på Trixi. Vi gick den långa svängen i fantastiskt sommarväder och hittade som bonus en liten väg som inte var riden förut så vi provade den rakt in i skogen. Det visade sig vara ett lyckokast för det var nog den underbaraste lilla väg som jag ridit någon gång! Gammal bilväg som nu är igenvuxen (men med vägskyltar – bl a ”Brant backe”) som slutade vid ett sommarhus. Undrar hur man tar sig dit för det går inte att köra? Den var säkert en kilometer lång minst och bara mjuk som gräsmatta helt utan stenar eller hål man kan trampa ner i. Den ”Branta backen” var definitivt brant men vilken galoppbacke!!! Man kunde galoppera hela vägen och bara stå upp i stigbyglarna och känna vinden swischa runt öronen och i backen så skjöt Trixan på så med bakdelen att det kändes som om jag skulle åka ur sadeln 🙂 Jag har nog aldrig galopperat så fort med henne – bara stog upp och lät henne bestämma takten. Det var knappt att hon orkade hela vägen upp men JÄKLAR vad kul hon tyckte det var. Sara hängde mer än gärna på och passade på att slå en brall eller två i backen också – knastant 🙂 Det är typiskt att man hittar en sån väg när sommaren snart är över och man ska flytta tillbaka till stan 😦 Fast några veckor till står vi kvar här, jag vill inte åka tillbaka – i alla fall inte så länge det är skönt väder. Då vill jag bara rida såhär. Så det känns bra i magen.
Men en fantastisk skogstur med glada hästar och trevligt sällskap blev det och jag mår så bra inuti efteråt.
Det är verkligen balsam för själen att bara loda runt sådär på måfå och njuta av allt runtomkring – då uppskattar jag verkligen mitt liv även om jag kan gnälla och klaga då och då annars…

bloglovin

Kommentera

