Viktminskning

Flera i min närhet håller just nu hysteriskt på att gå ner i vikt. Själv orkar jag inte bry mig utan äter min choklad och mina kakor och drar hellre ner på riktig mat för att kunna göra det. Inte direkt nyttigt men det funkar. Jag veeeet att jag borde ta tag i mina matvanor och börja käka nyttigare, men jag tycker helt enkelt inte om bönor och tofu och sånt utan jag gillar ordentlig mat som raggmunk, pasta med kladdiga såser och kött med potatisgratäng gjord på vispgrädde. Kan inte hjälpa det, men jag kommer aldrig att tycka att frukt är godis. Sorry. Jag har i perioder i mitt liv levt på typ ingenting och jag är så trött på det och har lovat mig själv att aldrig göra det igen. Ett tag åt vi enligt LCHF-diet här hemma, medan Stefan gick ner i vikt och jag som inte orkade laga två middagar hängde på. Det funkade bra för mig eftersom jag kunde äta nästan vad jag ville och aldrig var hungrig. Han gick ner 15 kg och höll sen den vikten så nåt gott förde det med sig. Det går ut på att äta minimalt med kolhydrater men desto mera feta produkter helt enkelt. Lätt och ohungrigt.
Hur som helst – jag hittade (när jag sökte efter något helt annat egentligen) en kul sida med alla konstiga dieter som någon någonsin uppfunnit. Allt från ”skinny bitch-dieten” till ”jordnötsdieten” och ”rovdjursdieten”.
Jag undrar lite över att man gör en sida som tipsar om massssssor av olika dieter men samtidigt skriver saker som: ”Mycket svår att följa. Du kommer att oftast känna av hungerskänslor. I början av kostomläggningen så kan rena svält känslor uppstå. Man tappar inte bara fett utan även muskel och benmassa om man lever enligt dieten. Du kommer att få ett ”utmagrat” utseende. Kräver att du ställer om ditt kostintag drastiskt. Kritiker brukar jämställa den med självsvält.”
HerreGud säger jag bara! Men en ganska kul sida – hur kom de på det??? Och vem orkar följa det???
Inte jag – jag tar en kaka till…

bloglovin

4 comments on “Viktminskning

  1. Ha, ha!!! Där slog du huvudet på spiken. Vad vore livet utan choklad och chips och gräddiga såser. Tyvärr klarar tydligen inte min kropp att förbränna denna diet på samma sätt som för några år sedan, med en stadig viktuppgång som följd. Min karaktär är INTE lagd åt salladshållet.- Satsar på att det blir mycket ridning nu i höst i stället. Kanske kan de extra kilona försvinna då på ngt magiskt sätt!

  2. Jag är inte heller mycket för olika dieter. Jag tror med mer på att dra ner på vanlig mat. Bara äta det man behöver, inga överdrivna portioner. Då kan man unna sig det där lilla extra lite då och då. Dock är frukt godis för mig, äter väldigt mycket sånt.

    sv: Tack, brödet blev gott med.

  3. SV: Jo det är riktigt trist. speciellt när det är en sak som en sadelgjord. och tyvärr verkar det som om den är stulen. för om man lånar en sadelgjord så tar det knappast nästan 2 veckor att lämna tillbaka den. :/

    tackar! 🙂

Kommentera

