Bland små ponnyer och prinsessor

Milla började dagen idag med att vakna jäääättetidigt och avverka ett helt gäng avsnitt av Phinneas & Ferbs som är hennes favvotecknat. Hon och Stefan brukar titta på det tillsammans och de skrattar lika gott bägge två. Jag kanske är tråkig men jag är inte så förtjust i tecknat…

Sedan var det Skogslotten och ridlektion som gällde och idag var det till att träna på vägar och dessutom galoppera TVÅ gånger! Det är höjden av lycka. Att få galoppera en hel långsida medan ridlärar-Madde springer bredvid. Milla är lika hysteriskt lycklig och skrattig varenda gång.
Vi fördrev en stund bland hästar och folk innan vi skulle vidare och träffade rara Nicole som tävlade Trixi innan vi köpte henne. Alltid roligt att träffa på folk man känner och som dessutom är Trixi-fans 🙂
Milla skulle raka vägen med oss ut till betet för hennes ”pojkvän” Martijn hade bjudit henne på sitt födelsedagskalas och då fick man vara utklädd till prinsessa eller riddare om man ville, så jag hade en rosa tylldröm till prinsessa med mig i bilen. Hon tar alla chanser till att vara klädd i rosa och pysch-pysch och det här var inget undantag.
Hon blev lite blyg när hon upptäckte att hon inte kände någon av de andra småprinsessorna, men så hittade hon en annan liten tjej som var lika blyg och de blev jättekompisar och gick och höll varandra i handen så då var allt bra igen. De hann med riddarspel men shettisarna Unni och Vickevira, befria en prinsessa som draken tagit, äta bullar och glass och hoppa studsmatta så det var en trött men glad tjej som gick hem med sin godispåse. Jag fotade en del men glömde såklart kameran i stallet så den får jag hämta på tisdag när vi ändå ska hämta Trixi för att åka på dressyrträning.
Medan hon kalasade så passade jag och Nora på att rida i paddocken för den var för en gångs skull inte vattensjuk. Trixan var grymt fin och mjuk och Norpan var nöjd. Sara var tjurig och sparkade i galoppfattningarna – som hon inte gjort på flera månader – och ville inte vara med och leka idag. När vi ridit i kanske en kvart så öppnade sig himlen och regnat vräkte ner. Då fick jag nog och gick in medan Nora stannade och red en halvtimme till. Min plan att låta tanten bara härja i skogen under sommaren har inte riktigt gett det resultat jag hade hoppats… Visserligen har hon byggt på sig precis så mycket fina muskler som jag önskade, men att hon skulle tycka det var kul att dressyra igen om hon sluppit en tid var helt fel. Tvärt om blir hon störtgrinig om man ställer krav på henne nu så det blir nog till att plocka fram sin allra bestämdaste sida när vi flyttar tillbaka och börjar jobba på allvar igen… Jaja, då har jag provat i alla fall…

På hemvägen var vi bara TVUNGNA att stanna på Max och äta Milkshake 😉 Deras stora milkshakes gjorda på mjukglass och mjölk och med grädde på toppen är ju to die for. Sååå himla, vansinnigt gott att jag bara inte kunde låta bli. Att jag var fruktansvärt hungrig hjälpte nog till lite också.
Folk tittade lite när vi kom in med en rosa prinsessa i släptåg, men vaddå!?!? prinsessor gillar också glass!!!

bloglovin

One comment on “Bland små ponnyer och prinsessor

  1. Så SÖT prinsessa.

    Härligt inlägg:)Max har livsfarliga glasser och annat smått OCH GOTT. Jag har typ femtio meter dit. Ja eller 75 kanske…hihi. Måste väl dit då och testa denna milkshake. Snart.

    Kram
    /Susanne

Kommentera

