Flitig som en… målare…?

Det enda som egentligen måste göras om i nya huset innan vi flyttar in är vårt sovrum som måste målas och göras nåt kul av. Det var målat i grått med en mörkblå fondvägg och hur kul är det??? Boring! Nu ska här piffas!
När vi flyttade in här gjorde jag ju om detta sovrummet såhär och har varit väldans nöjd med det men nu kändes det lite sobert så denna gång har jag tagit ut svängarna ordentligt. Jag har hittat en helt underbart kitchig bildtapet som ska upp bakom sängen som jag bara var tvungen att ha trots det inte allt för nätta priset (jösses, hur kan en tapet vara så dyr???) och som jag får hämta idag. Tänker inte visa den förrän den sitter på plats men det kommer att bli så himla coolt! Stefan såg lite rädd ut först när han såg den, men sen tyckte han att den var rolig och snygg så nu blir det så!
Igår eftermiddag tillbringade jag X antal timmar med att spackla, slipa, sätta maskeringstape, lägga ut täckpapp, köpa färg, måla väggarna vita, köpa färg igen eftersom den inte räckte och till slut måla en gång till. Jag var så slut när jag kom hem att jag badade varmt och självdog i soffan.
Idag har jag ont i hela kroppen. Jag är inte byggd för att klättra på målarstege upp och ner 300 gånger och hålla upp armarna med rollern – jag visste att jag skulle få ont, men vad 17, nu är det gjort!
Hämtar nog tapeten på vägen till jobbet och sätter upp den på torsdag kanske – om jag hinner. Kommer bli så snyggt!!! 🙂

Ikväll ska jag åka med Nora till Lilla Hageby på dressyrträning för Lisbeth och i morgon har de Jenny-träning fast då är det hoppning som gäller. Trixi får övernatta på NFK för jag orkar inte sitta och åka fram och tillbaka ända ut till betet hur många gånger som helst på två dagar. Visserligen börjar jag bli en stjärna på att köra släp (kan till och med vända på det själv nu och backa lite hit och dit) men nån måtta får det väl ändå vara.

bloglovin

Kommentera

