Snart är det dags

Nu är det bara en knapp vecka kvar tills vi flyttar och hela vårt hur ser ut som en krigszon med lådor överallt och inget på väggarna. Man fattar inte hur mycket jobb det faktiskt är att packa ihop allt man har och försöka rensa ut en massa bös som man bara samlat på sig genom åren. Egentligen borde man flytta vart femte år eller så, så att man fick lite rensat. Samtidigt som jag försöker fixa allt här hemma så jobbar jag rätt mycket just nu så det är skönt att hästarna står kvar ute på betet så vi inte behöver åka varje dag. De klarar sig så bra i sin skogshage och så har vi ju bästa Ingrid som ser till dem och fodrar. Är det nåt så ringer hon ju så jag är aldrig orolig.
Nu får Trixi vila ett par dagar och bara gå och skrota för hon har gått rätt mycket på sista tiden så hon kan få lite semester. Nu är det ju tävling både lördag och söndag så jag måste ju försöka hinna ut och rida henne lite innan dess, men det får nog bli nån förmiddag medan Nora är i skolan för jag stänger nästan alla dagar denna veckan och då blir det så mörkt och sent. Den lilla röda kan inte ha vilat i fyra dagar innan en hopptävling för då kommer det bli hallaballoooo när hon ser hinder 🙂
Nähä – här har jag ju inte tid att sitta – åter till flyttkartongerna!!!

Lööööve

One comment on “Snart är det dags

Kommentera

