Dagens visa

Dagens visa är en riktig nostalgitripp för mig. När jag var 14 år 1981 såg jag Simon and Garfunkel och ”The concert in Central Park” och det var en sån otrolig aha-upplevelse för mig. Jag hittade något jag inte upptäckt förut, köpte dubbel-LP’n och spelade sönder den. Om och om och om igen. Efter det har deras geniala musik följt mig genom åren, men saken är den att alla låtar helst måste låta precis som de gör på den skivan – det är originalversionerna för mig eftersom det var de jag hörde först. Jag kan fortfarande varenda textrad och allt mellansnack utantill så himla många år senare 🙂
Nu på senare år har jag köpt skivan på CD och spelar den högt och på repeat i bilen mest.
Här kommer några av mina absoluta favoriter från just den skivan.

Kommentera

