Äntligen!!!

Till slut hittade vi ett hål i schemat så att Nora och jag kunde åka ut till hästarna och rida. Sara var inte riden på typ två veckor och Trixi har vilat sedan förra söndagen eftersom hon gått ganska hårt den senaste tiden pga många träningar och tävlingar. Hon behövde lite semester.
Jag hade laddat som 17 för att sätta mig på tanten för jag vet vad ett par veckors vila kan göra men det var inget att oroa sig för direkt. Eftersom paddocken var helt vattensjuk så blev ju underlaget jättetungt och jobbigt och hon gav mig fingret i stort sett direkt när hon märkte hur blött det var. Inte hennes grej. Vi red seriöst i kanske tjugofem minuter och skrittade sen mest runt och tittade på när Nora red.
Trixan däremot som vi trodde skulle vara lite stel och studsig var så himla fin redan från början. Hon var mjuk och fin och väldigt städad för att vara en ponnyskrutt som vilat i en hel vecka och trots det tunga underlagen så tog hon i och verkligen gjorde sitt bästa. Hon är en liten pärla! Nora var jättelycklig efteråt och kände sig himla nöjd 🙂
I morgon och på tisdag är tjejerna lediga pga studiedagar så då passar vi på att åka ut eftersom vi flyttar tillbaka till NFK om precis en vecka. Planen är en tur i skogen i morgon och kanske löshoppning på tisdag eller ev på söndag. I så fall blir det nog skogen två dagar i rad för det är man ju inte bortskämd med när man blir stadsbo igen.
Att filmen är lite skakig kan bero på att jag satt på Sara och filmade med mobilen. Tanten hade lite svårt att stå still i klafset och ville helst gå tillbaka till stallet 😉

Ikväll är det valvaka och det känns lite skakigt, men ser ut att gå åt rätt håll (nej – jag har inga problem med att tala om vad jag röstar på) så egentligen tror jag inte att vi behöver vara så oroliga. Den stora frågan känns just nu att det är om det ska bli egen majoritet eller ej. Bara att vänta och se…

One comment on “Äntligen!!!

  1. Hon ser fin ut – Trixie 🙂

    Valvaka ja – det blev ju en rysare (enligt mig i alla fall) – bredrövligt mitt bland glädjen över att rätt sida vann.
    Nu hoppas jag bara på att resten av gänget tar sitt ansvar och ser till att minsta möjliga inflytande fås av SD.

Kommentera

