3

Alltså – jag blir så trött… Nu vet jag att jag låter som en riktig gnällkärring som bara klagar men ändå…
Först klagade jag på Telia och nu är det 3 som jag blir så less på. Varför råkar jag ut hela tiden???
Vi beställde 3 bredband – mobilt sådant men som skulle funka som trådlöst nätverk i hela huset för ungarnas datorer osv. Jag ringde deras kundtjänst och talade NOGA om vad jag var ute efter, alltså att jag skulle ha en stationär dator som huvuddator och sedan de bärbara datorerna dessutom och att jag ville att det skulle funka trådlöst. Visst – inga problem. Killen jag pratade med frågade vilken router jag hade och sa att den skulle funka och skickade en sån där liten usb-grej man sätter i datorn. Det funkade ju inte. Jo – i min dator men inte någon annans. Gick till 3-butiken i stan och de himlade med ögonen och frågade om den jag pratat med var utvecklingsstörd eller nåt för självklart måste man ha en speciell router till som han inte upplyst mig om trots att jag flera gånger talat om vad jag var ute efter. En sån hade de inte hemma utan fick beställa. Visst, jag väntade i typ en vecka innan den kom idag. Nu har stora sonen hållit på hur länge som helst och han får inte nån signal i sitt rum. I de andra rummen funkar det men inte lika bra som vi hade förut men inte hos honom. Typiskt. Så nu får jag gå till 3-butiken igen i morgon och se om de kan lösa det.
Det som gör mig mest upprörd i detta är att jag blev lovad en gratis prova-på-månad av den korkade killen jag pratade med i telefon, men i och med att de skulle skicka mig en router så var de tvugna att ta bort den gratismånaden. Eh, varför??? Det är ju inte JAG som gjort fel här. Alltså har jag betalat i drygt en halv månad för en tjänst som jag inte kunnat utnyttja fullt ut pga deras slarv. Sånt gör mig jättegrinig…

Kommentera

