Jag längtar…

…efter att få upp mina köksluckor som jag hämtat idag efter att de blivit tjusigt vitlackade och efter att få ordning och klart här hemma och det gamla huset urstädat så jag kan släppa det helt. Jag är så trött på att flytta nu och vill bara luta mig tillbaka och känna att jag har fått klart det hem jag vill bo och trivas i länge framöver. Det innebär att vi måste fortsätta rensa ur ännu mer skräp ochsånt som inte ska sparas, att vi måste organisera ännu mer och att vi måste komma överens om möbler och inredning, färger etc. Det är inte det lättaste ska jag säga – vi har ganska olika smak. *haha* Hur ska det gå? 🙂

På söndag hämtar vi hem hästarna på eftermiddagen. Det känns verkligen sorgligt. Jag älskar att vara ute vid betet och loda runt i skogen i kylig höstluft, men nu börjar det bli så pass kallt på nätterna att båda ponnyskruttorna börjat sätta ordentlig vinterpäls så det kanske är dags att ta in dem.
Sara var i alla fall snäll igår mot Emelie som red för första gången. Sara hatar verkligen ponnyridning med grimskaft och gjorde sitt bästa för att demonstrera det, men vi gick både i paddocken och på en liten skogspromenad utan missöden.
Innan vi åker hem på söndag är det löshoppning som gäller. Både Trixi och Sara tycker det är kalaskul så det ser vi alla fram emot. 🙂

One comment on “Jag längtar…

Kommentera

