Lördag

En helt vanlig lördag med jobb och stall. Åkte till stallet direkt efter stängning och hjälpte Nora lite med träningen för hon ska tävla dressyr i morgon. Hon hade redan ridit en programridning för instruktör under dagen, men tyckte att Trixan inte riktigt kändes som vanligt, så jag kände på den lilla röda lite och nu var det inga problem. Hon var nog bara allmänt dryg tidigare för nu knallade hon på som aldrig förr och Nora fick rida igenom programmet en gång till. Det är svårt det där med att gå ut i hörnen och inte gena med vägarna… 😉
Jag red igenom Sara som kändes pigg och glad, men som nu MÅSTE klippas för hon blir genomsvettig efter tjugo minuter i ridhuset. Hästarna har ju gått ute och börjat sätta vinterpäls och så rida i ett varmt ridhus… det funkar inte riktigt. Jag jobbar så mycket nästa vecka bara så jag vet inte hur vi ska få till det för båda behöver eg. klippas. Har en tjej som nog kommer och masserar båda två också och sånt är ju inte att förakta. Sara har fått massage regelbundet tidigare men den tjejen som gjorde det har flyttat och sen har det inte blivit av tyvärr. Hoppas det går att få ihop i tid.
Har ev. också hittat en tjej i stallet som kan tänka sig att ta tanten en eller två dagar i veckan under hösten för jag kommer ju jobba häcken av mig ett tag framöver när det blir julhandel och så, så det kan nog behövas. Nu är det ju ingen hemlighet längre att jag kommer byta jobb om mindre än tre veckor och då jobba betydligt mer än jag gör nu – i alla fall under en period på tre månader. Vi kommer öppna en butik till i stan och jag blev erbjuden en tjänst som är större än den jag har nu så jag blev ju glad och tackade ja direkt. Det ska bli så himla roligt!!!

Chicago härom kvällen var förresten så himla bra! Kanon! Proffsigt och glittrigt med coola lösningar på rekvisita så det var verkligen roligt att se. Vilken tur att vi gick!!! Jag är ju lite svag för just musicals som sagt så detta passade mig perfekt.

One comment on “Lördag

  1. Oh vad kul med nya jobbet !! Lycka till !

    Skulle själv behöva klippa lite hästar…. fast jag måste köpa en klippmaskin först. Suck !

Kommentera

