Regn regn regn

Vaknade till ösregn. Verkligen öööösregn. Tråkigt för ungarna som blir blöta innan de ens är på bussen till skolan och tråkigt för Trixan som inte hunnit få sitt nya regntäcke än. Hon får använda övergångstäcket som ju också är regntätt men kanske lite varmt. Regntäcket ligger och väntar på att bli uthämtat på Pressbyrån (har kommit med DHL) men jag visste inte om det förrän i går kväll, annars hade jag kunnat hämta ut det under gårdagen. Jaja, ponnyskrutten får överleva. Tjejerna har stallet idag så jag kommer inte åka dit. Ofta blir det så att jag ändå åker en liten sväng och mockar eller så bara för att jag tycker att det är mysigt att vara där, men i ösregn känns det inte alls nödvändigt 🙂
Det får bli en stor kopp thé istället med mycket mjölk som värmer inifrån när det är råkallt. Vi får prova så mycket roliga och goda théer som killarna på Kahls i Linden förser oss med. Just nu heter favoriten ”Needwoods Läckerheter” (märkligt namn) som är ett underbart mumsigt thé med rabarber, jordgubb och vanilj spetsat med lite kanel och kardemumma. Låter kanske skumt men är ett perfekt höstthé.

Vi har kattungar i stallet…

One comment on “Regn regn regn

Kommentera

