Älskar…

Kärlek är…

Jag fick äran att rida Trixi i fredags för Nora skulle ut på annat. Jag älskar banne mig den lilla galna röda ponnyskrutten!!! Hon var helt underbar att rida – mjuk och härlig och pigg och framåt utan att vara springig. Vi red inne i ridhuset och det tog inte mer än ett par minuter att mjukna och bara bjuda framåt och trampa på som sjutton. Hon är banne mig fantastisk när hon vill! Och hon vill nästan alltid! 🙂
Nora rider Trixan bättre än jag men ibland får jag också glimtar där det känns som om hon flyyyger och det är härligt. Med Sara är jag bortskämd att hon alltid går i en bra form även om det ibland brister i framåtbjudningen och villigheten för hon är himla bekväm, men med Trixi får iaf jag slita lite mer för att hitta känslan och så ibland så bara finns den och man känner att det är helt fantastiskt – att man aldrig vill hoppa av utan bara sitta kvar och njuta. När hon bara trampar på med öronen framåt och det känns som om man har en sytråd i handen. Varför är det inte så jämt???

av saraconnemara Postat i Trixi

Kommentera

