Hoppträning

Ni har fått klara er utan mig ett par dagar för vårt internet har legat nere pga att nåt barn här hemma knäckte den lilla grejen som man sätter i usb-porten för det trådlösa nätverket. Nu har en ny liten mojäng införskaffats så här är jag igen! 🙂

Idag var jag med Nora på hoppträning för Jenny på Lilla Hageby igen för första gången på typ en månad eftersom jag har jobbat så mycket.
Det här måste vara den bästa och mest lyckade hoppträningen nånsin! De tränade på hoppning på volt och kombinationer och det gick så himla bra! Jag tror aldrig att jag sett Nora hoppa med sånt självförtroende som idag och Trixan hoppade som en gud. Nora vågade gasa mot hindren och Trixi fick lite taskiga avstamp då och då så att hoppen blev lite väl stora men Nora bara gasade på som om inget hänt och varje gång hon red förbi så bara log hon med hela kroppen och såg så nöjd och lycklig ut. De flesta hindren låg på 70-75 cm men sista kombinationen låg på 90 cm och då dog kameran såklart… Typiskt, för det var så klockrent och de synkade så jättebra. Trixi är en klippa faktiskt. Och Nora har blivit så otroligt duktig det sista halvåret både inom hoppningen och dressyren. Det är så roligt att se hennes utveckling och hennes självförtroende som växer stadigt för det behöver hon.
En liten film från dagens träning i strålande eftermiddagssol och sådär krispigt, kyligt höstväder. Det var faktiskt härligt att sitta och titta på tjejerna i gruppen som utvecklats jättemycket bara sedan i somras.

Kommentera

