Mammor fixar allt!

Mina barn har alltid vetat att hamnar de i trubbel så kommer man till mamma och så försöker hon fixa situationen efter bästa förmåga. Säger man till dem: ”Vad gör mammor?” så säger de: ”Fixar allt!”.
I går ringde Magda och var upprörd över att hon köpt en stickad tröja på Gina Tricot som inte gick att använda för det luddade av sig så mycket gult ludd även efter en tvätt att alla andra kläder, fåtöljer och bilsäten blev förstörda. Hon hade själv varit inne i butiken i Norrköpings City (ligger i Linden för att förtydliga vilken butik det handlar om) och blivit så fruktansvärt illa bemött av butikschefen där. ”Du ska enligt Konsumentköpslagen veta att sånt här material kan ludda så den tänker vi inte ta tillbaka” lät det. Magda blev såklart jätteledsen och jag blev vansinnig så idag när vi träffades för lunch så tog jag med mig samma tröja – fortfarande utan kvitto kvar och tvättad en gång, alltså precis samma förutsättningar – in till Gina Tricot i Hageby Centrum och pratade med en tjej där som var så himla gullig. Plötsligt var det INGA som helst problem att lämna tillbaka tröjan och få ett tillgodokvitto på summan. SJÄLVKLART kan man inte ha en sån tröja, tyckte hon, den reklamerar vi utan diskussion. Vilken skillnad på inställning!!! Jag tror att Magda hade blivit lika väl bemött av henne faktiskt, men efter avhyvlingen i stan så fick jag gå in och det fixade sig ju. Skönt att jag slapp bli upprörd, men jag är nästan färdig att gå in i citybutiken och fråga varför de behandlar sina kunder så illa.
Om vi får in en missnöjd kund till oss så byter vi självklart utan frågor och är kunden det minsta lilla missnöjd så frågar vi ALLTID ”vad kan jag göra för dig så att du blir glad och nöjd igen?”. Det vinner man på i det långa loppet. Synd att Gina i stan numera har tappat en storkund…

Kommentera

