Ledig dag

För en gångs skull är jag ledig denna veckan på precis rätt dagar.
Idag hade Nora Lisbeth-träning med Trixi och det gick riktigt bra fram emot slutet. I början kändes Trixan lite stel och tjurig sa Nora men till slut blev det helt ok. Nästa måndag är jag också ledig (f-n tro’t) och då tar vi ett pass då med. Bäst att passa på för snart blir det snö och kallt och då kan jag inte tänka mig att vi fortsätter träna ute som vi gör nu.

Bästa tanten som inte varit iväg på dressyrträning på ett tag men som får sitt av Malin någon gång eller två i veckan när hon hjälper mig i stallet

På torsdag är jag också ledig och då är det hoppträning, styrelsemöte och sen klubbinfo på NFK på kvällen samt att våra möbler ska komma på em (f-n tro det också). Fredag börjar med personalmöte på jobbet halv nio och då får Milla följa med och äta frukost med oss för sen är jag…. just det – LEDIG igen! Jag kan knappt tro att jag är ledig tre dagar den här veckan när jag jobbat så himla mycket ett tag. Skönt – jag behöver ladda om lite.
Visserligen jobbar jag fjärde helgen på raken nästa helg, men det är bra pengar och vardag eller helg spelar ingen roll för mig.

Idag när jag varit hemma så har jag försökt ta tag i lite sånt där som bara står och inte blir gjort. Jag har målat en hatthylla, skruvat upp en annan, lagt på en matta i vardagsrummet, möblerat om lite i Millas rum, röjt upp i köket osv och jag ska försöka ta lite varje dag nu så vi blir klara nån gång.
Nu blir det i alla fall sängen…

Kommentera

