Ajajajaj!

Jag har varit hos tandläkaren idag. Jag HATAR att gå dit men pallrade mig iväg i alla fall och satt i en timme och nästan 40 min med en rotfyllning som gjorde ont trots bedövning och som gav mig (eller snarare S.) en räkning på 3602:- som man kunde gjort nåt betydligt roligare för. Fast å andra sidan – jag är nog en betydligt roligare person med den där hemska tanden lagad så… Men det gjorde ONT och den förbannade tanden är så öm nu efteråt att jag absolut inte ens tänker tanken att tugga på den. Hoppas det ger sig… En stor eloge till mig dock som faktiskt gick dit och inte kom på tio olika orsaker till att omboka eller avboka tiden.

Tillbringade eftermiddagen och kvällen i stallet för Nora och Anna som båda ska rida Steffi (ponny) på lektions-DM i morgon i Åtvidaberg skulle bada och pimpa hästen så jag och Emilia fördrev tiden med fika och Milla hjälpte till att putsa träns och sadel. Hon tycker det är hur kul som helst och kan putsa i timmar medan de andra två odågorna till döttrar (;) ) hatar det och smiter så mycket de kan.
Vi behöver inte åka så himla tidigt i morgon och det är ju fantastiskt för man är ju van att lasta häst vid kanske halv sju på morgonen men nu rider de sista klassen så det bär iväg vid elva-rycket – rena semestern 🙂
Ska bli himla spännande för Nora är ju från början hoppryttare men som på senare tid har insett att det där med dressyr inte är så tokigt. Det började när hon hittade form-knappen på Trixi och fick känns på hur det känns när en häst riktigt trampar under sig och man känner det som om man flyyyyger. Sen kom hon på att man ju kan göra så med andra hästar också och då var det plötsligt riktigt roligt att dressyra 🙂 Och – som mamma ju så ofta påpekar – utan dressyr får man ingen bra och lydig hoppehäst. Så det så! 😉

Vi får väl se om hon ser lika glad ut i morgon kväll – håll tummar och tår vettja!

One comment on “Ajajajaj!

Kommentera

