Trött…

Tänkte skriva nåt kul för jag har egentligen haft en rätt ok dag både på jobbet och efteråt i stallet, men tyvärr avslutades det hela med att jag än en gång fick känna på hur självcentrerade och egoistiska tonårsdöttrar kan vara. Jag orkar inte ens bli arg längre, blir bara ledsen och besviken numera och det känns nästan värre. Hänsyn och respekt är två ord som vissa inte kan stava till.
Små barn kan man alltid hota med att tomten uteblir men stora får man väl hota med nåt kraftigare. Funderar fortfarande på det…
Det är tur att det bara är en av fyra i alla fall och så småningom vet man ju att de växer till sig men det är trist medan det pågår.

av saraconnemara Postat i Ungarna

One comment on “Trött…

  1. Ja, usch. Kan inte annat än hålla med dig. Sedan kan de i nästa stund var helt underbara också. Själv brukar jag hota med att vi gör oss av med hästarna när de bryter överenskommelser, men tyvärr är det väl så att de lärt sig att det bara är tomma hot. Men för tillfället har jag slutat tvätta äldsta dotterns kläder. Kanske det hjälper?

Kommentera

