Ännu en ”ledig” dag

Det blåser snöstorm över Norrköping och halva Sverige låter det som. Jag har knappt kunnat ta mig utanför dörren men trots det fick jag nästan allt gjort som jag tänkt mig. Nu sitter jag och laddar för att ta reda på köket som ser ut som ett världskrig.
Milla och jag var lediga idag och hade en massa ärenden att göra när vi nu för en gångs skull hade tid, men det där med att vara ”ledig” vet jag inte… jag är aldrig ledig sådär så att jag bara kan ligga i soffan och slöglo på TV en hel dag även om det skulle vara helt fantastiskt härligt. Mina ”lediga” dagar brukar se ut ungefär som denna, alltså:
Åka till min mamma och hälsa på och fika på morgonen
Åka till stan och handla jobbjeans åt mig och jeans åt Milla
Hem en snabbis för att käka lite lunch och laga middag åt kidsen
Direkt till Daniellas skola för utvecklingssamtal
Raka vägen till barnkören med Milla och Tuva och fika med Magda medan småtjejerna övade och sjöng
Vidare till stallet för möte med alla privathästägare och sen allt annat som ska göras med mockning, höpåsar och annat
Skjutsa hem Tuva och hämta Daniella innan vi till slut landade här hemma och insåg att klockan var nio och vi kanske skulle äta lite middag.
Så nu är det bara kvar att hänga upp tvätten (tvättar schabrak och ett fleecetäcke – har inventerat täckesskåpet och insett vilka otroliga mängder täcken mina hästar har 🙂 ) och städa upp i köket men jag har liksom fastnat här med ett glas Loka och en kaka av min favoritchoklad.

I morgon ska jag ringa om nya vinterdäck för de jag har är såna utan dubbar och jag vägrar dra runt släpet utan dubbade däck. Jag kan ju knappt hålla mig på vägen som det är nu och jag kan ju tänka mig hur det är då med en ponny därbak…

One comment on “Ännu en ”ledig” dag

Kommentera

