Duktiga jag

Till slut halkade jag iväg till däckfirman idag och köpte nya dubbdäck och beställde tid i morgon förmiddag för att sätta på dem. Släpet får på sina vinterhjul också och sen ska vi väl kunna ta oss till hoppträningen på söndag med Trixi. Utan dubbar hade jag aldrig kommit upp för backen till Hageby Ridklubb med släp för jag kommer knappt upp för backen hem till oss med de där värdelösa allround-däcken – de bara slirar och spinner 😦
Åkte en snabbis till stallet i morse för att slippa åka efter jobbet eftersom jag jobbade till stängning idag och vid den här tiden på året när det blåser bitande kall snöstorm så undrar jag ibland varför jag har hästar? Det är betydligt roligare på sommaren, det kan jag inte sticka under stol med. Men ponnyskruttarna stod i sin hage och mumsade hö och såg rätt nöjda ut trots vädret så jag lider nog mer än de av blåst och snö. Tacka vet jag sommar!!!

Trixan förra vintern

One comment on “Duktiga jag

Kommentera

