1:a Advent

Första advent är det idag och det innebar att Emilia skulle sjunga i kyrkan med sin lilla barnkör. Jag och Nora skulle ju åkt på hoppträning men det gick inte för det är snöstorm och så mycket snö överallt att det inte är att tänka på att ge sig ut med släp och ponnyskrutt. Inställt med andra ord. Trist men vad gör man…?
Då fick jag i alla fall en chans att gå och titta på Emilia och Tuva som sjöng så fint på gudstjänsten. Alla kyrkans körer var med men ”Änglakören” med de små barnen var ju helt klart sötast 🙂 Jag har inte varit i kyrkan sedan jag konfirmerades för hundra år sen så det kanske var dags för lite andlig spis nu *haha*

Efter att vi kommit hem (höll inte på att ta oss hem för det är så himla mycket snööööö) så åkte jag och Nora och handlade lite och så tog vi stallet på vägen. Jag byggde en jättelätt men fantastiskt lösgörande övning med några koner bara, red en liten stund själv men gav mig för tanten kändes stel och trist och dessutom känns det att hon behöver skos nu för hon blir lite snubblig sista veckan innan Clasis kommer – så är det alltid. Dessutom hade det hamnat lite snö på kanten till sargen inne i ridhuset som liksom runnit ner längs väggen och DET VAR FARLIGT!!! Vi var tvugna att gå i svansen på Trixi för att kunna passera och Saras näsa var dubbelt så stor som vanligt.
Nora och Trixi däremot höll på i kanske tre kvart och Trixan var så grymt fin och lösgjord att det var helt otroligt! Liten film kommer säkert om jag känner mig själv rätt 😉 Norpan rider ju som vanligt utan sadel och trivs med det. Konstigt nog går det ofta bättre barbacka så det gör ju inget. Dessutom är det ju väldans bra för balansen. Synd att Sara är så vass att sitta på – annars skulle jag nog rida mer barbacka själv också. Fast min rygg gillar det inte och tanten brukar leva loppan utan sadel så det kanske är bra att jag håller mig till det lite mer städade ridandet 🙂

One comment on “1:a Advent

  1. Är det vi människotanter eller våra hästtanter som är stelast så här års med alla minusgrader som sätter sig i kroppen? Racke och Gold hälsar och håller med om att SNÖ i ridhus är något extra farligt. Men Racke är MODIG och försökte sparka/stampa ihjäl snön med framhovarna när han var lös därinne. vid ridning sedan var den inte så farlig för den var ju DÖD.

Kommentera

