Vuxenpoäng

Den här vintern har jag bestämt mig för att inte frysa!!! Förra vintern stod jag i stallet, på träningar, på tävlingar och ute och väntade på ridande barn och frös något så fruktansvärt att jag svor på att jag aldrig skulle ha det så igen. Därför har jag i år rustat mig med tjockare stalljacka, termobyxor, mössa och otroligt fula – men också otroligt varma – stallskor och hittills har det fungerat. De senaste dagarna har vi haft runt -10 grader här och jag har faktiskt klarat mig nästan helt från att frysa. Visst kan jag svassa runt i min Odd Molly-kappa när jag åker till jobbet eller fingår i stan men när det vankas stall så är det varma kläder som gäller. Det är vissa vuxenpoäng på att till och med kunna åka runt affären på vägen hem iklädd termobyxor – det har jag aldrig gjort förut men nu skiter jag i vad andra tycker för jag är så himla trött på att genomlida ännu en kall vinter. Jag som fryser året runt och är en sån där kall typ kan väl åtminstonde få slippa några månader på vintern!?!?
Hästarna har fått fram sina täckjackor så varför skulle inte jag 😉

Kommentera

