Lördag

Jag har jobbat heldag idag och vi har haft en rolig dag med glada kunder som gärna ville handla julklappar. Härligt att julhandeln börjar komma igång på allvar – det är ju årets höjdpunkt när man jobbar i butik! 🙂
Efter att jag stängt och räknat kassan så åkte jag till stallet för att ta hand om ponnyskruttarna. Det är ju stängt vid den tiden så jag var ensam en stund och sen kom en annan tjej som också har sin häst där. Vi släppte alla tre hästarna i ridhuset medan vi mockade och gjorde höpåsar och Sara och den andra hästen (Dixie) stod och myste i ett hörn medan Trixi såklart måste stöka runt och härja. Hon skulle promt vara i mitten hela tiden men blev sur när de andra rörde på sig så att de kom emot henne – då var hon tvungen att skrika lite och lägga öronen bakåt. Knashäst. Hon är polisen i stallet. Precis när vi släppt alla tre så la de sig direkt och rullade och det såg så kul ut med tre hästar med benen i vädret samtidigt men tyvärr var batteriet i min mobil slut – annars hade jag fotat dem, sötisarna.


En bild som inte alls har med innehållet i det här inlägget att göra, men som får en att längta ut till betet och sommaren. Jag vill inte ha vinter längre!!!!!

Skulle jobbat i morgon också men fick byta eftersom det skiter sig med Emilia annars – Stefan är ju borta denna helgen också, så idag har hon varit hos hans syster i Linköping (sedan igår em). Ibland får man pussla som sjutton för att få livet att gå ihop… Jag hämtar henne hos Sussie i morgon bitti och sen åker vi direkt till Skogslotten för det är ju söndag och riddag för henne. Undrar vilken liten köttbulle hon får rida i morgon? 😉

Kommentera

