Chloe Schuterman – igen

Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan om den lilla tjejen Chloe Schuterman och sa då att jag kände mig beklämd över den otroligt ytliga inställningen till livet som hon visade upp. Nu är det dags igen. Nu modebloggar hon i tidningen CHIC – 12 år gammal! HALLÅÅÅÅÅ!!!!! Finns det ingen vuxen som kan säga stopp? Inte bara för att jag tycker att det är ganska provocerande att låta en liten tjej visa upp ett lyxliv som en undersköterska eller städare bara kan drömma om, men också för henne själv för hon kommer att få så mycket skit kastad på sig och frågan är om man orkar ta det som litet barn, för det är precis vad man är när man är 12.
Läs Alex Schulmans inlägg i Aftonbladet. För en gångs skull håller jag med honom till 100%.
Jag tycker det är fruktansvärt.

2 comments on “Chloe Schuterman – igen

  1. Vår orättvisa värld är absurd från dag ett till dag SLUT!!!Hoppas modern ändå skyddar henne,stöttar henne/ Känns ändå som om denna lilla överlyckliga vackra tjej färdas mot Katasrof? 2.000.000.000 Svälter.. 100 Tals barn dör varje minut… Så är vår orättvisa värld… GOD! JUL!

  2. SNÄLLA sluta! om du bara är avundsjuk så kan du försöka skriva det lite snällare. Du hade varit exakt likadan om du hade haft en mamma som är butiksägare! så sluta och vara taskig!!! Chloe är inte som du tror. jag är hennes bästis och kommer förbli det!
    HEJDÅ!!!

Kommentera

