Granngården

Åkte till Granngården för Saras lusern var slut i stallet och den var minsann slut där med! De skulle få in fyra säckar tills i morgon så jag bad dem ställa undan en för hon behöver ju sin mat! Nu fick jag göra lite större höpåsar istället så får hon tillbaka sin mat i morgon om inget oförutsett inträffar. Stackars hungriga Sara! Hon får ju inte äta havre och vanlig Krafft pga sin fång.
När jag skulle gå efter att i alla fall köpt en saltsten till Trixi (som ratar de fina saltstenarna med mineraler i och vill ha en vanlig vit basic) så frågade de om jag ville vara med och testa ett nytt mineralfoder – liknande Krafft Miner Blå – som de håller på att ta fram inom sitt eget märke. Kan väl vara bra tänkte jag så jag fick en stor säck på 20 kg helt gratis och en liten lapp som skulle fyllas i inom två-tre veckor och lämnas in och så får jag en annan säck av deras eget foder gratis för besväret. Varför inte? Jag ger ju ändå mineraler så då kan jag ju lika gärna ge de här gratis ett tag och se vad det ger.

Kommentera

