Ibland går det inte som man tänkt sig:-)

Tuva har fyllt fem år och idag hade hon kalas för alla sina små vänner – inkl. Emilia – på Busfabriken.

Succé såklart och det var en sliten Milla som åkte med mig till affären på vägen hem för att handla till våra lussekatter som jag lovat att vi skulle baka ikväll. Hon halvdäckade i soffan med sina systrar medan jag åkte till stallet och mockade och pussade ponnyskruttar ett tag.
Jag var faktiskt otroligt duktig och grävde ut HELA Trixis box ända ner i botten och tog ut all gammal bädd och fyllde på sex kärror ny torv. Trixan såg lite förundrad ut när jag släppte in henne igen i den nystädade lägenheten och tog en stor tugga av den nya torven och fick en massa i näsan. Tog ut henne i ridhuset och lät henne springa av sig lite för det fanns mycket överskottsenergi i de små benen.
Hon rullade sig grundligt och ägnade sedan tio minuter åt att springa runt runt runt och härja av sig.


Milla och jag satte igång att baka för fulla muggar när jag kom hem och jag vet inte vad som hände men vår deg jäste inte så vi gör ett nytt försök i morgon och så gjorde vi mozartkulor istället (alltså marsipangodis med nougat i mitten rullade i mörk choklad – mumma…). Hur gott som helst så risken är väl att det inte finns några kvar tills i jul… 😉

Kommentera

