Julstämning i Dagens visa

Denna sång med Peter Jöback och Sissel Kyrkjebø är nog inte egentligen en julsång men det känns så ändå och har blivit lite av en stammis hos mig den här tiden på året.
”Gå inte förbi” heter den.

Annars måste väl denna vara den ultimata julsången – här i original med Leonard Cohen.
Många, många har gjort Hallelujah men jag tycker ändå att denna version håller än…
Kanske inte heller en julsång egentligen men känns så för mig.

Dock måste jag väl erkänna att även om jag inte är något stort fan av Amanda Jensen så ligger hennes kortversion från Idol 2007 inte långt efter:

To die for…

One comment on “Julstämning i Dagens visa

Kommentera

