Jag skäms nästan…

… när jag sitter och beklagar mig över hur jobbigt det är att fira jul med så mycket folk, att man inte vet om maten kommer att räcka och om alla kommer att gilla sina presenter. Läste DEN HÄR artikeln i Aftonbladet och kände att jag kanske bara ska vara tyst. Jag har faktiskt suttit i precis den situationen själv en gång i tiden – att man inte kunde köpa något nytt till barnen nånsin, att man åkte med bilen med körförbud för att det var för dyrt att besiktiga den, att ungarna alltid fick ärva allting från kläder till cyklar och skridskor, att julen var en ständigt återkommande ångest för att man visste att de andra ungarna i klassen skulle komma efter jul och visa upp allt nytt de fått…
Nä, jag ska inte klaga utan vara otroligt tacksam för det liv jag lever och kanske då och då skänka en tanke till de som inte är lika lyckligt lottade…

Kommentera

