Framtidsplaner

Nora har verkligen bestämt sig för att 2011 ska bli hennes och Trixis år!
Hon kom hem härom dagen och talade om att hon anmält sig i stallet till div.3 ponnyhoppningslaget med Trixi, div.3 ponnydressyrlaget med Steffi (eller Trixi om Steffi var upptagen) och fälttävlansträningarna som klubben kommer ha i Mantorp under våren – med Trixi såklart. Trixan har ju gått fältävlan förut och vet vad det handlar om och Nora är jättetaggad för det ser ju så kul ut tycker hon. Som mamma kan jag känna att jag inte riktigt vet hur jag ska få ihop det för det kostar både massor av tid och massor av pengar att tävla och träna som Nora vill göra under våren så frågan är om jag kommer ha tid att jobba alls om jag ska serva henne och vara ponnymamma i tid och otid. Jag gör det såklart gärna för de tycker ju att det är så kul, men jag har ju faktiskt ett jobb också att sköta och utan det inga pengar till tävlingar osv… Jaja, det löser sig.
Nu är det Chokladhoppningen på torsdag som står först på programmet och jag är faktiskt ledig så jag kan komma och titta! Det ska bli jättekul och spännande, men jag vet att de kan och jag litar på att Trixan gör sitt jobb – som vanligt. När Nora bara vågar lita på den lilla röda fullt ut så kommer de bli oslagbara och det tror jag nästan att hon gör vid det här laget. Trixi är en kalasponnyskrutt! 🙂

3 comments on “Framtidsplaner

  1. Det kommer att gå hur bra som helst.. div 3 finns inte i vår del av landet här är lägsta div 2 och sedan div 1 resp eliten..
    Du hinner säkert med det och annars brukar det finnas andra trevliga, hjälpsamma föräldrar som säkert kan ta med en ponny till i sin transport. Lagtävlingar är faktiskt riktigt kul!! Hejja på er!! Lycka till och Gott Nytt År..
    ps min dotter sa att hon skulle rida en LA:4 med minst 68% under detta året.. vi får se om hon når målet?!

Kommentera

